Základní škola Karlovy Vary, Truhlářská 19,

příspěvková organizace

Základní škola Karlovy Vary, Truhlářská 19,

Příspěvková organizace

Základní škola Karlovy Vary, Truhlářská 19,

Příspěvková organizace

Na základě ustanovení § 30, odst. 1) zákona č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) v platném znění vydávám jako statutární orgán školy tuto směrnici. Směrnice je součástí organizačního řádu školy.

Školní řád pro žáky

 

I. Práva žáků

1)     Žák má právo na získání základního vzdělání.

2)     Žák má právo na informace o průběhu a výsledcích svého vzdělávání.

3)      Žák má právo pracovat v samosprávných orgánech žáků a jejich prostřednictvím se obracet na ředitelství školy. Na škole působí „Žákovský parlament“, v jehož čele pracují zvolení žáci.

4)      Žák má právo na vyjádření vlastního názoru odpovídající formou v záležitostech týkajících se jeho vzdělávání.

5)      Žák má právo zúčastňovat se akcí pořádaných školou.

6)      Žák má právo přiměřeným způsobem jednat o svých problémech s pedagogickými pracovníky školy, případně se obrátit na výchovného poradce (Mgr. Světlana Ševčíková), primární preventisty (Mgr. Jana Krausová, ing. Marcela Kafková) nebo použít schránky důvěry umístěné v obou budovách v přízemí.

 

II. Povinnosti žáků v režimu školy

1)      Žák přichází do školy pravidelně a včas. Ve škole je povinen chovat se v rámci společenských pravidel. Dodržuje pravidla chování, vůči dospělým i spolužákům vystupuje zdvořile a ohleduplně. Vyvaruje se jakéhokoli hrubého slovního jednání nebo fyzického útoku vůči ostatním žákům.

2)      Povinností žáka je být ve škole čistě a přiměřeně oblečen.

3)      Škola se otevírá v 7.40 hod.

4)      Provoz školy: v pracovních dnech od 6.00 do 16.30 v budově Školní 9A, od 6.30 do 18.30 hod v budově Truhlářská 19. V době školních prázdnin jsou budovy uzavřeny.

5)      Žáci se přezouvají a odkládají svrchní oděv v určených šatnách:

- šatna se zamyká v 7.55 hod

- do šaten je v době vyučování dovolen vstup jen v doprovodu šatnáře

- převlékání a přezouvání na TV a PV je prováděno podle pokynů jednotlivých

vyučujících

6)      První vyučovací hodina začíná v 8.00 hod. Přestávky mezi jednotlivými hodinami

jsou desetiminutové, po druhé vyučovací hodině dvacetiminutová. Dozory o přestávkách jsou zajištěny pedagogickými i nepedagogickými pracovníky dle rozpisu dozorů.

7)      Na začátku a konci každé vyučovací hodiny žák zdraví povstáním.

8)      Pokud se vyučující nedostaví do třídy 5 minut po zahájení hodiny, oznámí žákovská služba jeho nepřítomnost v kanceláři školy.

9)      Služba týdne dbá na čistotu a pořádek ve třídě.

10)  O přestávkách je umožněn pohyb dětí mimo třídu. Na I. stupni mohou žáci využívat relaxační koutky. Na II. stupni slouží malé přestávky k přesunům do odborných pracoven. O velké přestávce za příznivého počasí mohou žáci využívat školní hřiště a venkovní areál školy. Dále žáci  mají možnost využívat sanitární zařízení, navíc dívky i hygienické kabinky (klíček je k zapůjčení v sekretariátu školy).

11)  Po celou dobu školního vyučování nesmí žák bez souhlasu pedagogického pracovníka opustit budovu školy. V této době jsou obě budovy školy uzamčeny.

12)  Po skončení vyučování se žák zdržuje v šatně po dobu nezbytně nutnou, přezuje se, oblékne a odchází z budovy.

 

III. Režim při akcích mimo školu

1)      Bezpečnost a ochranu zdraví žáků při akcích a vzdělávání mimo školu zajišťuje škola vždy nejméně jedním zaměstnancem školy – pedagogickým pracovníkem. Společně s ním může akci zajišťovat i zaměstnanec, který není pedagogickým pracovníkem, pokud je zletilý a způsobilý k právním úkonům.

2)      Zařazení a délku přestávek stanoví pedagog pověřený vedením akce podle charakteru činnosti a s přihlédnutím k základním fyziologickým potřebám žáků.

3)      Při akcích konaných mimo místo, kde škola uskutečňuje vzdělávání, nesmí na jednu osobu zajišťující bezpečnost a ochranu zdraví žáků připadnout více než 25 žáků. Výjimku z tohoto počtu může stanovit ředitel školy. Škola pro plánování takovýchto akcí stanoví tato pravidla – každou plánovanou akci mimo budovu školy předem projedná organizující pedagog s vedením školy zejména s ohledem na zajištění BOZP. Akce se považuje za schválenou uvedením v měsíčním plánu práce školy, kde zároveň s časovým rozpisem uvede ředitel školy jména doprovázejících osob.

4)      Při akcích konaných mimo školu zajišťuje organizující pedagog bezpečnost a ochranu žáků na předem určeném místě 15 minut před dobou shromáždění. Po skončení akce končí zajišťování bezpečnosti a ochrany zdraví žáků na předem určeném místě a v předem stanoveném čase. Místo a čas shromáždění žáků a skončení akce oznámí organizující pedagog nejméně 2 dny předem zákonným zástupcům žáků, a to zápisem do žákovské knížky nebo jinou písemnou formou.

5)      Při přecházení žáků na místa vyučování či jiných akcí mimo budovu školy se žáci řídí pravidly silničního provozu a pokyny doprovázejících osob. Před takovýmito akcemi doprovázející učitel žáky prokazatelně poučí o bezpečnosti. Pro společné zájezdy tříd, lyžařské kurzy, školy v přírodě platí zvláštní bezpečnostní předpisy, se kterými jsou žáci předem seznámeni. Při pobytu v ubytovacích zařízeních se žáci podřizují vnitřnímu řádu tohoto zařízení a dbají všech pokynů pracovníků tohoto zařízení.

6)      Součástí výuky je také výuka plavání. Do výuky mohou být zařazeny také další aktivity, jako bruslení, školy v přírodě atd. Těchto aktivit se mohou účastnit pouze žáci zdravotně způsobilí, jejichž rodiče o tom dodají škole písemné lékařské potvrzení ne starší jednoho roku.

7)      Chování žáka na mimoškolních akcích je součástí celkového hodnocení žáka včetně klasifikace na vysvědčení.

 

IV. Zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví žáků, ochrana před sociálně-patologickými jevy, diskriminací a násilí

1)      Žák je povinen chránit zdraví své a svých spolužáků Zejména nesmí užívat návykové látky (drogy, cigarety, alkohol), manipulovat s okny, stěhovat nábytek, manipulovat s pomůckami na vyučování (hudební nástroje, audiovizuální technika, chemikálie) a s elektrickými spotřebiči a vypínači. Dále nesmí nosit do školy předměty ohrožující zdraví (zbraně, nože apod.), větší peněžní hotovost a cenné předměty.

2)      Při výuce v odborných učebnách jsou žáci povinni řídit se provozními řády jednotlivých učeben.

3)      Žák je povinen oznámit každý úraz, poranění či nehodu nejpozději do odchodu ze školy vyučujícímu nebo dozoru.

4)      Žákům není dovoleno zdržovat se v budově školy v době mimo vyučování, pokud není organizována mimoškolní činnost.

5)      Mezi sebou se žáci chovají kamarádsky a přátelsky, velmi přísně bude postihována šikana. K dospělým osobám se chovají uctivě a slušně.

6)      V případě nevolnosti žák informuje třídního učitele a škola zajistí jeho odchod  za doprovodu rodičů nebo zaměstnance školy.

7)      Nepřítomnost žáka je nutno omluvit nejpozději do 3 kalendářních dnů od počátku nepřítomnosti žáka.

8)      Žáci mohou být uvolněni z výuky na písemnou žádost rodičů nebo zákonných zástupců. Souhlas s uvolněním poskytuje třídní učitel.

 

V. Pravidla zacházení s majetkem školy a žáků

 1)      Žáci jsou povinni šetrně a ohleduplně zacházet s učebnicemi, školními potřebami a   majetkem školy. V případě úmyslného poškození výše uvedeného majetku uhradí  škodu zákonný zástupce žáka (po dohodě se školou).

2)      Žáci jsou povinni respektovat majetek svých spolužáků a ostatních osob. Poškození a ztráty neprodleně hlásí v kanceláři školy.

3)      Mobilní telefony a všechny druhy hudebních přehrávačů jsou žáci povinni před začátkem vyučování vypnout. Jejich zapojení  je povoleno až po skončení vyučování (včetně přestávek). V nutných případech mohou žáci použít telefon v sekretariátu školy. Vyzvánění mobilního telefonu a jeho používání během vyučování (včetně všech typů hudebních přehrávačů) je považováno za hrubé porušení školního řádu.             V hodinách TV a PV musí žák cenné věci (např. mobil) odložit na místo určené vyučujícím.

VI. Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků

Tato pravidla jsou uvedena v samostatné části školního řádu – v klasifikačním řádu.

 

VII. Školní družina, školní klub a školní jídelna

 Pravidla chování žáků a provoz v těchto zařízeních se řídí zvláštními organizačními řády jednotlivých pracovišť.

 

Vypracoval:                                              Mgr. Hana Janischová – ředitel školy
Mgr. František Frančík – statutární ZŘŠ
Mgr. Jana Fibrichová – ZŘŠ

 

 

Pedagogická rada projednala dne:                             31. 8. 2012

 

Školní řád nabývá platnosti:                                      1. 9. 2012

 

Mgr. Hana Janischová
ředitelka

Květen 2025
Po Út St Čt So Ne
« Bře    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
Partneři

SPŠ Ostrov

Projekty

Možná dát projekty doleva?


Ovoce do škol



EU PENÍZE ŠKOLÁM


 Tato škola je zapojena do projektu EU peníze školám

DUM
(digitální učební materiály)

Informace o projektu

Plakát projektu

Základní Škola Karlovy Vary, Truhlářská 19, příspěvková organizace

Copyright © 2013.